Dévai Ferenc elismerése
 
Dévai Ferenc, mindenki 'Feri bácsija', iskolánk karbantartója egy újonnan alapított elismerést kapott az önkormányzattól, melyhez sok szeretettel gratulálunk!
Idézet a város honlapján 2021. 10.25-én megjelent hírből:

"A hivatalos városi díjak átadását követően dr. Göbl Richárd kezdeményezésére idén egy újabb elismerésre is sor került, mely jól illik az 1956 forradalom szellemiségéhez.

A szabadságharcnak számtalan névtelen hőse volt. Ők voltak azok, akik, élelmet, meleg teát, kenyeret vittek a szabadságharcosoknak. Őket a szabadságvágy mellett elsősorban az emberbaráti szeretet motiválta. Budakalászon ma is vannak ilyen emberek. Ők azok, akik az elesettek mellé állnak, naponta élelmet visznek nekik és minden ügyes-bajos dologban készek segíteni. Magánemberként kezdeményeztem, hogy egyet ezek közül a nagyszerű emberek közül ma emeljünk ki. A „Névtelen Jótevők Emléke” díjat Dévai Ferencnek, mindenki Feri bácsijának szeretném átadni – fogalmazott a polgármester."

 

H. Kürtösi Mónika - IV. Babszimpózium
 
H. Kürtösi Mónika, zongora és zeneelmélet tanárunk  „Diszpedagógia és digitalálékonyság - avagy az online zongoratanítás útkeresői” címmel tartott előadást a IV. Babszimpózium című szakmai napok keretében a budapesti Kodály Emlékmúzeumban. Előadásában a zongora tanárok digitális oktatási tapasztalatairól gyűjtött kutatási eredményeket dolgozta fel. Az ország minden részéből érkeztek zenepedagógusok erre a 3 napos továbbképzésre, hiszen olyan neves művésztanárok tartottak előadást és zongorakurzust, mint Eckhardt Gábor, Kemenes András és Taraszova Marianna. Kolléganőnk két tehetséges növendéke - Drucza Dávid és Hegyi B. András - is szerepelt a kurzuson. Gratulálunk Nekik!

 

 

Barcelona Teacher Academy

 

Különleges miliőben, Spanyolországban volt lehetőségem kiegészíteni tudásomat a  „Művészet mint terápia”: önkifejezés és speciális nevelési igények a művészetoktatásban elnevezésű ERASMUS kurzuson, amelynek egy részét itthon oktathatom, viszont épp egy olyan területtel egészítettem ki, amiiben nem vagyok járatos: ez az összművészeti tevékenység képzőművészeti ága. Ráadásul a művészetoktatás mai aktuális problémájára adott megoldást, amikor egyre több, nehézséggel küzdő gyermeket tanítunk, miközben nem vagyunk erre felkészítve.

Sok ötlettel gazdagodtam, amelyeket a Kokas- és ReikArt-órák folyamataiba be tudok építeni. A gyakorlati feladatok mellett a művészeti területre jellemző agyi működésekről, bennünk zajló folyamatokról, a pszichológia területéről hallgathattunk előadást.

A megszerzett információk alkalmazhatóságát kipróbálhattuk a Picasso Múzeumban, vagy csodálatos parkban is próbára tehettük kreatív képességünket.

A csapat, amely egy multikulturális közösséget alkotott, újabb tudással gazdagított: hogyan tudunk kapcsolatot teremteni, közösen alkotni, megvitatni dolgokat, és megoldani problémákat a kulturális különbségeket előnyként felhasználva a feladatok megoldásához.

Az Akadémia közössége inspiráló és biztos hátteret nyújtott a programhoz, a professzor felkészültsége, az adminisztrációs személyzet humorral fűszerezett kedves  és segítőkész hozzáállása olyan közeget teremtett, ahova minden nap örömmel tértünk vissza.

Mindehhez Barcelona hangulata felszabadítóan hatott, nem csak a város varázslatos pillanatképei, hang kavalkádja de az ott él emberek életfelfogása is megerősített abban, hogy lehet még örömtelibbé és önfeledtebbé tenni a saját, és tanítványaim pillanatait amellett, hogy a célokat nem tévesztjük szem elől.

Az Erasmus + program nem csak a tárgyi tudás elsajátításában ad sokat, hanem ha valaki nyitott szemmel és szívvel jár ez idő alatt, kitekintést nyerhet az élet további területein is.

Őszinte szívvel ajánlom minden tanártársamnak, aki felfrissülésre vágyik mind szakmai, mind kulturális téren, és erre többször is van lehetőség.